Personskyddspolicy

Inledning

Vi arbetar för att skydda din integritet när du går med i vår kundklubb eller på annat sätt använder våra tjänster. Nordby Shoppingcenter (org 769612-0356) är det företag som ansvarar för den personliga information du tillhandahåller, och vi lagrar och behandlar personlig information i enlighet med personuppgiftslagen.

Personuppgifter är information eller värderingar som kan kopplas direkt eller indirekt till dig som individ.

Laglig grundlag för behandlingen

Vår behandling av din personliga information baseras på inloggning till kundklubben där du godkänner att vi behandlar din information för de ändamål du har samtyckt till.

Vår integritetspolicy beskriver hur vi behandlar din personliga information och vilka rättigheter du har. Innehållet i policyn kan ändras och ändringar publiceras på vår webbplats eller i vår app. Vi kommer att meddela dig via e-post eller sms i händelse av betydande ändringar.

Du kan när som helst avregistrera dig från kundklubben och helt eller delvis återkalla ditt samtycke.

Boostcom AS utför den tekniska delen av databehandlingen. Boostcom AS är en av våra partners och personuppgiftsbiträde. Boostcom AS har en personuppgiftsombud som kan kontaktas på privacy@boostcom.no . Boostcom AS använder underleverantörer för att lagra data och tekniska lösningar för att skicka SMS / e-post. Våra partners och underleverantörer är belägna inom EU-området.

Personuppgiftsbiträde ska, i samförstånd med oss, behandla dina personuppgifter på det sätt vi bestämmer. Vi säkerställer att behandlingen av data får korrekt informationssäkerhet, inklusive att personuppgifter inte kan överföras till andra.

Vilken personlig information erhålls?

Vi samlar in personuppgifter i samband med ditt medlemskap i vår kundklubb och våra övriga tjänster. Detta kan vara:

– mobilnummer,

– namn,

– födselsdatum,

– kön,

– bostadsadress,

– e-postadress,

– barns ålder och antall,

– interessen och

– annan information du ger oss eller som vi kan komma åt via prenumeration på nyhetsbrev / SMS.

Vi vill uppmärksamma att vi kan använda automatisk sökning från katalogtjänster för att göra registreringen enklare för dig. Du är ansvarig för att korrigera eventuella fel som lagras på ditt mobilnummer.

Dessutom behandlar vi beteendeuppgifter som användningen av kuponger och annan statistik baserad på användningen av vår app och andra tjänster. Om kundklubben innehåller ett bonusprogram registrerar vi lojalitetsprogramshistorik (intjänade poäng), och om bonusprogrammet är baserat på inköp, sparar vi också transaktionshistoriken.

När du använder våra digitala lösningar som appar, webb- och kuponglösningar, identifieras din IP-adress (vilken är en identifiering på din enhet), liksom information om din webbläsare, operativsystem, ungefärlig plats och vilken webbsida du kom ifrån. Vi sparar information från våra olika digitala lösningar.

Vi samlar endast in personuppgifter som vi anser vara nödvändiga för att uppfylla syftet med behandlingen och strävar efter att säkerställa att personuppgifterna är korrekta och aktuella.

Vad används personuppgifterna till?

Syftet med att behandla den personliga informationen vi registrerar om dig är främst att säkerställa den nödvändiga grunden för att beräkna medlemsbonus eller rabatter genom medlemsprogrammet.

Utöver detta registreras och används uppgifterna om dig eftersom vi vill ge dig full medlemsservice, det vill säga att vi kan anpassa medlemskapet och de förfrågningar vi gör för dig och dina preferenser. Vi kan bland annat anpassa erbjudanden, medlemsinformation, webbplatser, appar, digital kommunikation och de övriga tjänster och fördelar som vi erbjuder våra medlemmar. Anpassning sker genom att analysera och lagra information som du har gett oss i kombination med, till exempel, tidigare användning av medlemserbjudanden. Detta sker i samband med våra segmenteringsmodeller så att vi kan gruppera in dig under en personprofil när vi skickar erbjudanden. Om du inte samtycker till att vi använder dina uppgifter för att anpassa erbjudanden, får du endast allmänna erbjudanden.

Din personliga information och information som samlats in kommer att användas för att anpassa och skicka kampanjer via e-post och / eller mobiltelefon några gånger i månaden, beroende på vilka kommunikationskanaler du har accepterat.

För att hitta erbjudanden som är relevanta för dig som medlem kan vi i vissa fall också samla in och använda analysdata om du samtycker till det. Vi kan också hämta systematiserad personlig information från våra partners, som Bisnode och Boostcom.

Du kan när som helst avregistrera dig från kundklubben och återkalla det samtycke du har gett för att få marknadsförings- och kampanjerbjudanden.

Hur länge lagras din personliga information?

Din information lagras endast så länge som krävs för att kunna utföra våra tjänster, eller så länge som krävs enligt lag. Så länge ditt medlemskap existerar kommer inte registrerad information att raderas. När du avslutar medlemskapet kommer din personliga information att raderas.

Anonymiserad information (som inte kan kopplas till dig som individ, och därmed inte längre är personuppgifter) kan behållas för statistiska ändamål.

Vilka rättigheter har du?

Som medlem i vår kundklubb har du flera rättigheter i enlighet med personuppgiftslagen:

– Rätt till tillgång – Du har rätt att veta vilken personlig information vi har registrerat om dig

– Rätt till rättelse – Du har rätt att korrigera felaktig, ofullständig eller irrelevant information om dig utan dröjsmål

– Rätt till radering – Du har rätt att kräva att vi raderar personlig information som vi har sparat om dig utan dröjsmål

– Rätt till begränsning av behandlingen – Du har rätt att kräva att vi slutar behandla din personliga information

– Rätt till dataportabilitet – Du har rätt att erhålla de personuppgifter du har lämnat till oss i ett format som kan överföras till en annan tjänsteleverantör

– Rätt att återkalla ditt samtycke – du kan när som helst, helt eller delvis, återkalla ditt samtycke till att vi behandlar din information och använder dem för marknadsföringsändamål

– Rätt att klaga – Du har rätt att överklaga vår behandling av personuppgifter till tillsynsmyndigheterna. I Sverige är det Datainspektionen, och kontaktuppgifter finns på deras webbplatser

– Rätt till information vid brott mot personuppgiftssäkerheten – om en kränkning av personlig informationssäkerhet utgör en hög risk för dina rättigheter och friheter, meddelar vi dig.

För att utöva dina rättigheter, vänligen kontakta oss på följande adresser: Ståle Løvheim lovheim@nordby.se

För information och frågor relaterade till kundklubben kan du skicka ett mail till kundklubb@boostcom.se

Du kan läsa mer under vår cookiepolicy